Menu Zavřeno

Maroko 08 – As-Sawíra

As-Sawíra - beduín

Do města As-Sawíra jsme dojeli odpoledne. Zaparkovali jsme na placeném parkovišti před medínou a s Davidem, němcem, kterého jsme vezli ze surfhausu jsme se vydali do uliček medíny vyhledat nás zarezvovaný riad. Riad byl opravdu v totálně zapadlé uličce, kde se poflakovali místní místní dealeři hašiše. Ubytování bylo přesně tak jak jsme četli na bookingu, sice celkem hezké, ale zatuchlé a vlhké. Nám to na jednu noc stačilo, ale na Davida to bylo moc peněz a tak jsme se rozloučili a šel hledat hostel.

My jsme se ubytovali a pak jsme se vydali do medíny. Medina byla klasicky plná stánků, ale oproti například Marrákeši byla medína v As-Sawíra klidnější a hezčí. Jo a všude mi začali nabízet hašiš :). My jsme koupili naštěstí jen nakládané olivy, které byly strašně laciné asi 10dh za 200g a tak také pražené mandle.

V medíně se dá vylézt na místní hradby, které jsou hned u moře a je z nich krásně vidět vlnolam. Po hradbách jsme se dostali do přístavu, který byl plný racků. A fotogenických lodí. Veškeré scenérie byly ještě vylepšeny blížící se bouřkou, která nás nakonec zahnala do jedné restaurace, kde jsme si dali šwarmu, která ovšem byla úplně jiná, než ta, na kterou jsem byl zvyklí z Libanonu.

Po jídle jsme se přesunuli do našeho riádu, kde už jsme strávili zbytek večera pojídáním oliv, mandlí a povídáním.

V riadu byli ještě jedni Češi, což jsme zjistili až druhý den ráno při snídani na terase, jelikož se nás přímo zeptali, zda nejsme Češi, jelikož večer zaslechli kus našeho rozhovoru v češtině. Ještě, že jsme řešili jen Babiše :D. Pár Čechů byl po výletě na nejvyšší horu Maroka a tady v As-Sawíra si chtěli dva dny odpočinout. Tak jsme je varovali před štěnicemi, které jsme bohužel ráno našli v posteli. No nebyli moc rádi, že to slyší.

Štěnice jsou vždycky na prd a tak jsme z obavy před zavlečením si štěnic domů všechny naše věci důkladně vyklepávali. Pak už jsme radši naskákali do auta a vydali jsme se do Safi.

Rozpočet a plán cesty

Pokud vás zajímají výdaje, tak je náš rozpočet naleznete zde a pokud máte zájme o komplexní plán naší cesty, tak ten najdete zde.